Story leraren

Story leraren

Een van de vele slepende gevolgen van de Covid-19-pandemie is hoe het het onderwijs van onze kinderen heeft beïnvloed. Een aantal van onze kinderen had het al moeilijk op school, om verschillende redenen. Sommigen begonnen laat met school (of helemaal niet voordat ze onder de hoede van Sarnelli House werden geplaatst), anderen hebben wat problemen met de cognitieve ontwikkeling en een paar meer hebben gewoon dat extra zetje nodig met bepaalde vakken. Hun situatie werd ernstig verslechterd door de zeer regelmatige onderbrekingen van hun schooltijd tijdens de pandemie. De lokale scholen sloten elke keer dat er een nieuwe lokale uitbraak werd ontdekt en de kinderen moesten op afstand studeren. Voor sommige basisschoolkinderen betekende dit alleen dat sommige werkbladen thuis bij hen werden afgeleverd, maar de oudere studenten moesten online studeren. Dit was erg moeilijk voor hen omdat ze laptops moesten delen, telefoons moesten gebruiken en afhankelijk waren van vaak onbetrouwbare WIFI-signalen. Het duurde niet lang voordat de motivatieniveaus daalden. Sarnelli House heeft een prima team van huismoeders en verzorgers, maar ze waren niet in staat om aan de onderwijsbehoeften van alle studenten te voldoen, en heel voorspelbaar raakten sommige kinderen verder achterop.

story-leerkrachten-08

Met de hulp van Stichting Vrienden van Sarnelli in Nederland, een stichting van Leon & Henriette Castermans, Rob, Leonne en Katja, zijn twee nieuw gekwalificeerde leraren ingehuurd om ongeveer 15 kinderen te helpen die worstelen met basisvaardigheden en rekenen. Mevrouw Pla en mevrouw Noon hebben veel energie in hun werk gebracht door elke avond twee uur les te geven, evenals op zaterdagochtend. De groepen zijn klein, dus elke student krijgt veel aandacht en een kans om vragen te stellen of iets in meer detail te laten uitleggen. De studenten hebben tot nu toe echt genoten van de lessen en dit is een eerbetoon aan het enthousiasme en de creativiteit van de leraren. Ze proberen de lessen leuk te maken en gebruiken visuele media en fysieke activiteiten, evenals het traditionele schoolboek en whiteboard

story-leerkrachten-02

Het doel is om deze groep kinderen een beetje op snelheid te krijgen in de zes maanden dat de leraren in Sarnelli House blijven. Tijdens de ochtenden brengen Pla en Noon hun tijd door op het House of Hope-kinderdagverblijf en helpen de peuters die nog niet op de kleuterschool zijn met de ontwikkeling van de motorische basisvaardigheden, opnieuw door middel van spelletjes en activiteiten. En alsof dat nog niet genoeg is, zijn ze allebei gekwalificeerde instructeurs in Thaise traditionele dansen en hebben ze nog eens tientallen kinderen deze sierlijke en historische kunstvorm geleerd, die honderd jaar teruggaat. De kinderen hebben de dans zelfs uitgevoerd op feestjes in de zaal.

story-leerkrachten-03

Dankzij de subsidie van Stichting Vrienden van Sarnelli is Sarnelli House in staat om deze leraren een fatsoenlijk loon te betalen, hen te voorzien van materialen, kost en inwoning voor hun tijd hier. Plan en Noon hebben al grote betrokkenheid getoond en we zijn erg positief over dit project.

nwsbrf-2022.09.51
story-leerkrachten-06
story-leerkrachten-05
nwsbrf-2022.09.53